Thursday, December 30, 2021

Life at UPSI

Hai dan assalamualaikum semua! 😍 Kita jumpa sekali lagi di posting yang baru. Kali ini saya ingin menceritakan tentang apa yang saya buat di UPSI. Apakan rutin harian saya dan apa program yang telah saya sertai sepanjang keberadaan saya di UPSI ini? 👀

Pada hari kuliah, saya akan masuk kelas secara online bermula pagi sehinggalah petang. Kadang-kadang ada juga hari yang tiada kelas pada waktu pagi atau pada waktu petang. Dan pada masa yang terluang itu saya akan menyiapkan assignment ataupun hanya berehat. Selepas kelas pagi, saya akan ke kafe untuk membeli sarapan dan makanan tengah hari. Untuk makan malam saya akan ke kafe sekali lagi dalam pukul 6 petang. Pada waktu malam saya hanya berehat ataupun menyiapkan assignment

Pada hujung minggu pula, saya kadang-kadang saya keluar ke Bandar Tanjung Malim untuk mengambil angin. Sekadar ronda-ronda dan mencari barang keperluan. Jika saya tidak keluar ke bandar, saya akan beriadah sambil meronda UPSI. 



Selepas aktiviti riadah di taman riadah UPSI 😆

Selain itu, terdapat juga bebrapa program yang saya sertai di UPSI. Antaranya program kolej, program senamrobik yang saya sendiri yang kendalikan dan juga aktiviti-aktiviti lain.



Poster Program Senamrobik 👍


Bagi program pengajian saya, kami dikehendaki melakukan Program Perantis Guru (PPG). Setakat ini kami hanya melakukan PPG 1 pada semester 2. Program ini bertujuan bagi melatih bakal guru dalam menyesuaikan diri dengan suasana proses PdP yang sebenar. Ia juga bertujuan untuk memberi pengalaman sebenar yang mana boleh membantu bakal guru untuk memahami serba sedikit mengenai dunia pendidikan di sekolah kelak. Di posting seterusnya saya akan sertakan pautan tentang garis panduan PPG ini.



1 comment:

Panduan Program Perantis Guru (PPG)